יום שלישי, 11 באוקטובר 2016

איסטריה 10-11.10.16

נסענו באזור איסטריה לאורך החוף שכולו מפוץ באנסוף מפרצים טבעיים שבהם יש מעדנות לדירות ומרינות בגדלים שונים. התחלנו בצד המערבי שלו עברנו בערים פורץ', רוביני ופולה. ערי חוף מקסימות שלכל אחת מהן מרינה/ות ואזור עתיק. לאורך הנסיעה וככל שעברנו עוד ועוד מקומות הבנו כי כך קיים גם בערים בהן בחרנו לא לעצור. לכל אחת מערים אלה יופי וחן משלה. ריבוי של וסימטאות בתים עתיקים בעלי עיצובים שונים. בחלקם עיצובים ונציאניים בשל שליטתה של ונציה באזור לאורך שנים. הסתובבנו ברחובות וסימטאות, שרכב לא נכנס אליהן, שאפנו את האויר המרענן של הים ובמיוחד יעל התקשתה לעזוב מראות אלה כשמיקי נגרר אחריה בחן רב (לדבריו, כרגיל).

פורץ'
עיר השוכנת על לשון יבשה, בעלת שרידים רומיים ובמרכזה בזיליקה בו שהה ההגמון אופראזיוס. הבזיליקה שוכנת במיקום הטוב ביותר בעיר בקצה הלשון וממרומי מגדל הפעמון שלה ניתן לראות את רצועת החוף כולה. שאלנו את עצמנו, איך זה שבכל כך הרבה מקומות הכנסייה זוכה למיקום היפה ביותר. מחשבות:
1. העיר נבנתה סביבה
2. להם הכוח ולכן לקחו את הטוב ביותר
3. הכנסייה , בנוסף להיותה כמרכז תפילה, שימשה גם כמקום אסטרטגי ממנו ניתן היה לראות אויבים המגיעים מהים.

רוביני
נבנתה  גם  היא ע"י הרומאים.  במקור שכנה  על  אי ובמאה  ה 18 מילאו את התעלה שהפרידה בין האי ליבשה. רוביני מלמעלה נראית כמו טיפה הבולטת מקו החוף (גם בה הכנסייה במקום הגבוה והיפה ביותר). העיר העתיקה גדולה יחסית חלקים גדולים ממנה השתמרו. תיירים רבים מגיעים לעיר זו. אין כניסה לרכבים על כן בנו חניון ענק בתשלום סביר מאד וממנו יוצא שאטל למרכז העיר העתיקה בתדירות גבוהה וללא עלות נוספת. תענוג.

פולה
העיר שוכנת בנקודה הדרומית של משולש איסטריה. הגענו אליה במיוחד כדי להנות מה אמפיתאטרון הרומי שקיים בו. מתברר כי הוא בין ששת התיאטראות הרומים הגדולים ביותר בעולם. בבנייתו הכיל 23000 צופים ועד היום משמש למופעי מוסיקה מגוונים כשהיום, לאחר שיפוץ המקום מכיל כ 5000 צופים.
קינחנו עם עוגת פרג בסגנון מקומי לשמחתו הרבה של מיקי.

נפרדנו מהמקום ב 17:40 התחלנו לעלות בצד המזרחי של איסטריה, והחלטנו ליסוע לא יאוחר מ 18:15 ואז למצוא מקום לינה. הגענו לעיירה מקסימה בשם לבין. לא מצאנו שלטים רבים למקומות לינה חשבנו שנצטרך להמשיך הלאה כשהחשיכה מתחילה לרדת, אלא שעוד רחוב אחד אליו נכנסנו ממש בקצה העיירה היה התשובה. מצאנו דירה מקסימה במחיר מצחיק.
הנוף מהחלון
בבוקר בדרכנו לזאגרב נסענו בכביש חובה בקרואטיה, הכביש שעובר לאורך החוף המזרחי של איסטריה ממש על הים (מזכיר את כביש מס 1 בארהב).