יום חמישי, 6 באוקטובר 2016

קרופה ואגם בוהיני 6.10.16

הבוקר קמנו ל 2- מעלות, השמש כבר זרחה אך חלון האוטו היה מכוסה קרח. עובדה זו לא העידה על היום כולו שהיה מוצף בשמש מהקוטב.
התחלנו בקרופה כפר נפחים וכורי ברזל בעברו, סיפקו את השבכות, הסורגים, 100סוגי מסמרים, מנורות ושאר קישוטי ברזל לכל הסביבה ועד איטליה. כתוב כי גשרי ונציה ממוסמרים ע"י המסמרים שיוצרו בקרופה. הרחוב הראשי מלא בדוגמאות ממעשה ידיהם הממחישות את אומנותם.

המשכנו לבוהיני אגם השוכן בשמורת טריגלאו.
והנה כמה תמונות מהאגם.

סימני הסתיו

מאחר והיה יום נפלא שטוף שמש בהיר וצלול החלטנו על שלש פעילויות מומלצות בסביבה.
1. עמק ווג'ה וקניון מוסטניצה.
2. מפל סלאפ סביצ'ה
3. עליה ברכבל למרומי הר ווגל.

קניון מוסטניצה
קניון צר ועמוק שנוצר בעקבות נסיגת הקרחונים באזור. בתוכו זורם נחל שאבן הגיר וקרני השמש המבצבצות מבין העצים מקנים לו גוונים מתחלפים של ירוקים ושל טורקיז. המים מפסלים תצורות מרהיבות בצבע הגיר. ניסינו לתפוס כמה דוגמאות מעניינות.

גשר זה על פי המסורת נבנה על"י השטן.

מפל סלאפ סביצ'ה
גובהו 87 מ' הנשפכים לנחל בשני ראשים. בתקופת הגשמים והפשרת החגים המפל מגיע לגובה 600 מ' במצטבר.

הרכבל להר ווגל
אזור הסקי של הפארק. העליה לנקודת ההתחלה היא בגובה 1735 מ'. בקיץ נקודה זו מהווה נקודת תצפית להרים מסביב ולאגם לבוהיני. ביום יפה כמו היום ניתן לראות ממנו את פסגת הר טריגלאו. הפסגה הגבוהה ביותר בסלובניה 2840 מ'.

פסגת הטריגלאו

רגע השיא של היום המיוחד הזה היה וכשחזרנן לאוטו לאחר שנפרדנו ממנו לשעה וחצי ומצאנו את דלת הרכב פתוחה לרווחה. בלב דופק התקדמנו לראות מה נשאר מהחפצים ולהפתעתנו הכל היה במקומו. לא הספקנו לעכל את הנס והגב' מוכרת הכרטיסים לרכבת רצה אלינו בשמחה ואמרה שראתה את הדלת פתוחה ופחדה לסגור שמא המפתח בפנים ועל כן שמרה לנו עליו מרחוק בכל זמן היעדרותנו. אז הנה מצאנו מלאכית😇.

1. יש אנשים טובים בעולם, רק צריך למצוא אותם. ואתם הצלחתם! כמה כיף שהיום היפה הזה לא נהרס.